ĮGYVENDINTA PRIEMONĖ ”BŪSIU AKTYVUS – BŪSIU SVEIKAS”

Teikta paraiška ir gautos lėšos – 3000 eurų – iš Širvintų rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos.

Įrengtas lauko aktyvių žaidimų kompleksas – karstyklės, skirtas priešmokyklinukams ir pradinukams.

PRIEMONĖS APRAŠYMAS

Tikslas:

Skatinti fizinį aktyvumą, stiprinti sveikatą.

 

Uždaviniai:

Aktyviai ir įdomiai leisti laiką per fizinio ugdymo pamokas, per pertraukas, po pamokų, laukiant autobuso.

Stiprinti fizinę ir emocinę sveikatą.

Skatinti bendravimą.

Skatinti vaikus daugiau laiko praleisti, gryname ore.

Laukiami rezultatai:

Priešmokyklinukai ir jaunesnio mokyklinio amžiaus vaikai turės galimybę aktyviai  leisti laiką per pertraukas, po pamokų, laukiant autobuso.

Fizinė veikla stiprins fizinę ir emocinę sveikatą.

Vaikai bendraus, žais,  mokysis susitarti.

Fizinis aktyvumas gerins protinę veiklą.

Įrengimų kompleksas užtikrins įdomią veiklą laisvalaikiu.

Pagerėjusi mokinių emocinė savijauta, protinis darbingumas. Geresni tarpusavio santykiai.

Situacijos atitinkamoje srityje statistinis apibūdinimas ir įvertinimas.

Sveika gyvensena – geros sveikatos sąlyga. Pasak B. Strukčinskienės ir kt. (2018), vaikų ir paauglių sveikatai ypač svarbus sveikos gyvensenos elementas yra fizinis aktyvumas

Fizinis aktyvumas jaunesniame mokykliniame amžiuje – reikšmingas prigimtinių vaiko galių, brandos, sveikatos stiprinimo, užimtumo ir socializacijos veiksnys. Kasdienis vaikų fizinis aktyvumas, kaip prevencija,  naudingas įvairiems sveikatai: širdies ir kraujagyslių, kvėpavimo sistemos, netaisyklingos laikysenos, svorio kontrolei. Fizinis aktyvumas didina fizinį pajėgumą, gerina vaikų judėjimo įgūdžius, turi teigiamos įtakos pažintiniams vaikų gebėjimams, socialiniam ir emociniam vystymuisi.

Jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaiko gyvensena keičiasi: mokymasis mokykloje ir namuose skatina jį vis daugiau laiko leisti pasyviai. Tyrimai rodo, jog vaikų fiziškai aktyvus ir pasyvus gyvenimo būdas siejamas su sunaudojamos ir išeikvojamos energijos disbalansu, antsvoriu ir nutukimu, laikysenos sutrikimais, psichikos sveikatos problemomis.  Ypač svarbus kryptingai organizuojamas laisvalaikis, padedantis vaikams rasti malonias veiklas ir motyvuojantis labiau rūpintis savo sveikata; protinės ir fizinės veiklos kaita. Siekiant vengti žalingos statinės veiklos poveikio vaikų sveikatai, svarbu tikslingai modeliuoti ir racionaliai tvarkyti dienotvarkę, ugdyti fiziniam aktyvumui palankias nuostatas ir elgseną.

Gimnazijos kieme priešmokyklinio ir jaunesnio mokyklinio amžiaus vaikams nėra jokių įrengimų aktyviam poilsiui per pertraukas, po pamokų, laukiant autobuso. Siekiant prasmingo ir aktyvaus poilsio, norime įrengti žaidimų kompleksą.

Problemos pagrindimas ir priemonės įgyvendinimo būtinumas.

Fizinis aktyvumas padeda tenkinti biologinį vaiko poreikį judėti, skatina motorikos vystymąsi, stimuliuoja organizmo augimą, gerina protinį ir fizinį darbingumą, stiprina sveikatą. 

5–11 metų amžiaus vaikams rekomenduojama kasdien judėti mažiausiai 60 min. vidutinio ar didelio intensyvumo fiziniu krūviu. Tokio intensyvumo fizinė veikla turi būti taikoma ne rečiau kaip 3 kartus per savaitę.

Pradinių klasių mokiniai galėtų daugiau laiko skirti fiziškai aktyvioms veikloms gryname ore, kurios ypač naudingos vaiko sveikatai: grūdina organizmą, didina fizinį pajėgumą, gerina kvėpavimą (didina plaučių tūrį, gerina plaučių ventiliaciją, stiprina plaučių kvėpuojamuosius raumenis), virškinimo sistemos veiklą, emocinę būseną bei protinį darbingumą. Fizinį aktyvumą galėtų padidinti palanki fiziniam aktyvumui aplinka kieme.

Žaidimai lauke leidžia vaikams pažinti aplinką, išmokti naujų pratimų. Žaidimai lavina judesių koordinaciją, vaiko fizinį pajėgumą, stiprina fizinę ir psichikos sveikatą.

Gimnazijos kieme priešmokyklinio ir jaunesnio mokyklinio amžiaus vaikams nėra jokių įrengimų aktyviam poilsiui per pertraukas, po pamokų, laukiant autobuso. Siekiant prasmingo ir aktyvaus poilsio, norime įrengti žaidimų kompleksą.

Paraišką priemonei pateikė pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Danguolė Blusevičienė.

Priemonę vykdantys nariai:

priešmokyklinio ugdymo pedagogė Vida Puzinienė

pradinio ugdymo mokytoja Vaida Savičienė

pradinio ugdymo mokytoja Danguolė Blusevičienė

pradinio ugdymo mokytoja Gaiva Dambrauskienė

pradinio ugdymo mokytoja Sigutė Bžozinskienė

pradinio ugdymo mokytoja Elzė Trakimavičienė

pradinio ugdymo mokytoja Agnė Bartusevičienė

Skip to content